A gyite ikonja, egy esernyő alatt három gyerek, egymás kezét fogva


Sigmoid-programcsalád

Szerző: igmoid Kft.     Eredeti honlap
Hanggal vezérelhető magyar nyelvű beszédfelismerésen alapuló programok. A programokat magyar szavak bemondásával lehet játszani. A szavak felismerése személyfüggetlenül történik, vagyis nem kell előzetesen betanítani, a program az indítás után bárki hangját képes felismerni.
Fontos tudnivalók a játékok hanggal vezérelt használatáról:
  • A mikrofon erősítését állítsuk maximumra.
  • A többi hangforrást kapcsoljuk ki/halkítsuk le/némítsuk el.
  • A hangszóró hangerejét állítsuk akkorára, hogy még ne érzékelje a mikrofon.
  • Nagyon fontos, hogy ne legyen jelentős háttérzaj! (tv, rádió, beszélgetés stb.)
  • Beszéljünk tisztán, érthetően, normál tempóban, hangosan. (Nem kell kiabálni, de a halk beszédet nehezebben ismeri fel a program.)
  • A szavak bemondása után lehetőleg ne fújjuk ki azonnal a levegőt.


Színözön 1.5
Hanggal vezérelhető Színözön 1.5 játék mastermind játék - magyar nyelvű beszédfelismerésen alapuló játékprogram.
A Színözön 1.5 játék a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat által kiírt {Számítógépes játékprogramok készítése agresszív elemek nélkül, 6-15 éves gyermekek számára} pályázatán a 9. helyezést érte el.
A program a közismert Master Mind játékot ruházza fel a hallás képességével. A játék lényege, hogy a gép által elrejtett 4 golyó színét és ezek sorrendjét kitaláljuk. Minden egyes tippünk után a gép fekete és/vagy fehér tüskékkel válaszol. A fehér tüske jelentése: egy golyó színét eltaláltuk (de a helyét nem), a fekete tüske jelentése: egy golyó színét és helyét is eltaláltuk. Azt, hogy melyik golyóra vonatkoznak az egyes tüskék azt nem árulja el a gép, ezt nekünk kell kitalálnunk az egyes tippekre adott válaszokból.

Letöltés: szinozon.exe (~1.8 MB) Forrás
Szótoló 1.5
A program a közismert tologatós játékot teszi élvezetesebbé a beszédfelismerés használatával.
Játékszabályok
A játék menete: válasszon ki egy képet a listából, majd összekeverés után rendezze az egyes darabokat a megfelelő sorrendbe!
A játék során a következő szavakat lehet bemondani (Figyelem, pontosan ezeket a szavakat kell használni!): „jobbra” , „balra” , „föl” , „le” .
A gép kérdéseire értelemszerűen a „rendben” , „igen” , „nem” szavak valamelyikével kell válaszolni.
Az „új játék” paranccsal bármikor elölről lehet kezdeni a játékot.
A „kilépés” hatására a játék befejeződik.
Ez utóbbi két parancsot a gép kérdésére meg kell erősíteni az „igen” vagy a „nem” szóval.
A „súgó” vagy a „segítség” parancsokat bármikor kiadva egy új ablakban megjelenik a játék leírása, valamint a használati útmutató. A súgó ablakában a „fel” és „le” parancsokkal is navigálhat. Az ablakot bezárni a „rendben” szó kimondásával lehet.
A játékot ideiglenesen felfüggeszteni a „nem” szó kimondásával lehet. (Persze csak amikor nem a gép kérdésére kell válaszolni.) A folytatás az „igen” szó elhangzása után lehetséges.
Ha nem a programban levő képekkel, hanem saját képeivel szeretne játszani, akkor másolja azokat a program könyvtárába, és utána indítsa el a játékot.
A program a következő képformátumokat ismeri:
  • bmp,
  • pcx,
  • jpg,
  • gif,
  • tif,
  • png,
  • pnm.

Letöltés: szotolo.exe (~2.5 MB) Forrás
Copyright

Ugrás a Speciális programokhoz.